18 Aralık 2009 Cuma

Öylesine işte.

Bu gün akıp gitti sanki çok güzel bi gün geçirdim..Uzun zamandan sonra ilk defa gerçek anlamda mutlu olduğumu hissettim.Bu benim için çok önemliydi.Uzun zamandır hiç böyle hissetmemiştim ..Velhasıl-ı Kelam yazmaya karar verdim.

Düşündümde en başından beri , aslında yanımda olduklarını ve sevdiklerini zannettiğim insanlar zaten yanımda yoktular ve sevmeyi beceremediler.Suretleri belki yanımdaydı ama ruhen yada manen ..Onun için şimdi bunları düşünmem çok aptalca.Bir zamanlar sanırdımki sevdikten sonra hiçbişeyin önemi yok.Sevip yanında olmak isteyince olamamak için hiç bi neden yok.Ama sevgi iki kişiliktir.Sadece benim böyle düşünmem hiç bişey değiştirmez.Sevmeyi becerebilen insanların yeryüzünde neslinin tükendiğini düşünüyorum.Bi insanı sevmenin ne olduğunu bildiğimi düşünüyordum.Bu konudada Doğru bildiklerimin hepsi güme gitti.Diğerleri gibi..Biz insanlar nesneden ibaret değiliz yada maddeden duygularımız var her ne kadar içimizde biriktirip biriktirip su yüzüne çıkarmayı bir türlü beceremesekte.Bıktım insanların bu kadar rahat benim için değerli olan şeyleri mahvetmesinden.Herkesin suçunun avukatı olmasından bıktım.Dışarı çıktığımda sürekli anlamsız bakışlardan,sürekli savunma mekanizması tetikte olan dinlemeyi bi türlü beceremeyen insanlardan bıktım.Böylelerinin hayatımdaki varlıkları bana bişey kazandırmadı kazandırmazda zaten. Hal böyleyken kazanan yanlızdır(:
Tevfik Fikretin bir arkadaşına yazdığı mektubu okumuştum beni çok etkilemişti.Buraya eklemek istedim:

"Umutsuzluk..umutsuzluk..umutsuzluk!Umutsuzum kardeşim.Korkunç bir kızgınlık bunalımı içindeyim,sönüyorum.Bu biraz daha sürerse eyvah!..Nedenini söyleyeyimmi? Fakat bu o kadar tuhaf ki,gülersiniz diye kendi halime gülüyorum.Koca bir dünya içinde yanlızım.En yakın arkadaşlarımın arasında,sokağa çıplak çıkmış bir adam duygusuyla titriyorum.Herkesin vicdanı kapalı örtülü;yanlız ben çıplak umutsuzluğumun derecesini düşünemezsin.Kardeşim kendimi taşlara çarpacaım geliyor.Fakat hani benim yurtsever kanımla kirlenecek bir temiz taş!" Tevfik Fikret..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder