8 Kasım 2010 Pazartesi

Enaniyet

Kıyâmet günü Allahü teâlâ üç kimse ile konuşmaz, yüzlerine bakmaz, onları tezkiye etmez (temizlemez) ve onlara çok acıklı bir azâb verir. Bu üç kişiden biri de yoksul veya fakir olup da, enâniyet sâhibi olan kimsedir. (Hadîs-i şerîf-Sahîh-i Müslim)


Ben yaptım, ben gördüm, ben söyledim diyen kimse, bununla enâniyetine işâret etmiştir. Akıllı kimse ben yaptım, ben gördüm, ben söyledim nasıl diyebilir. Beşeri sistemlerin bütünü başarılarını insana mal eder."İnsan yaptı,insan icad etti."Diyerek insanı ön planda tutarlar.Şuurlu müslümanlarda bilirlerki kendi hayatlarına bile hakim değiller.Mesela çok büyük hastaneler yaptılar.Labaratuvarlar kurdular,tıpta çok ileri gittiler fakat " her canlı ölümü tadacaktır." ayetinin dışına çıkamadılar.
 
İnsanın kendisi bir alettir.Allah o aletle kendisini tanıttırıyor.Göz vermiş görüyor,etten kulak yaratmış işitiyor,etten beyin yaratmış problem çözüyor.İnsan anlamalıki bu işleri et yapamaz.Çünkü kasaptada et çok böyle düşünürse sebepleri aşar,sebepleri yaratana bakar..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder