4 Ağustos 2010 Çarşamba

Katıksız bir düş


Mutluluk...Milyarlarca insanı binlerce yıldır peşinden sürüklüyor.Yetmiyor, bizler erişmeye çalıştıkça o köşe bucak kaçıyor.Neki asırlardır bu mutlululuk,mutluluk dedikleri ?..Varmı bir tanımlaması,lugatta bir anlamı?Yada varmı formül kitaplarında bir formülü? Paramı?, Kadınmı?, İşmi?, Aşmı?, Ailemi?, Çocukmu?, Ruhmu?, Bedenmi?, Aşkmı?, Makammı?, Görmekmi?, Duymakmı?, Unutmakmı? ..

Dün çok üzgündüm.Sabah kalktığımda biraz kırıktım.Öğleden sonra bir ara oturup düşündüm ve dedimki "Evet,hayattan hiç bir beklentim yok!" Sonra bir anda rahatladım.Tonlarca yük kalktı üstümden.Bitip tükenmek bilmeyen isteklerimden, yerli yersiz hayal kırıklıklarından,konuşmalarına bile tahammül edemedğim insanlardan bir anda kurtuldum.

Anladımki asıl önemli olan çok şeye sahip olsan bile az şeye ihtiyaç duymandır.Asıl bu seni yüceltir.Gürültülü ve telaşlı bir dünyada yaşıyoruz.Zaman o kadar değerliki aslında.Bu hengamede yaşamı kaçırıyoruz.Hep bi beklenti içindeyiz.Hep yarın olması gerekenler var hayatlarımızda,peki ya bu gün...? Bir yerde rastladığım  dizeler geldi aklıma

Oysa bizler bulduk birbirimizi
Yıldızların aydınlattığı buzunda havanın
Ne gündüz biliriz ne saat tanırız.
Ne erkeğiz ne kadın,ne genç nede yaşlı..
Soğuk ve değişimsizdir sonsuz varlığımız
Soğuk ve yıldız yıldız sonsuz gülüşümüz..

Kendi yaşamımızı dilediğimiz şekle sokabiliriz.İster karmaşık duruma sokarız,ister zenginleştiririz.Yolumuzu tıkayan insanlar, saçma sapan beklentiler olmadan.Sadece duayla ,sabırla.Başka insanların gölgesinden kurtulup ben olmayı başardığımda ve yaşamımı bu doğrultuda sürdürdüğümde kendi yaşamımda figüran olmaktan kurtulabilirim.Kendi doğrularımın savunucusu olurum.Ve hergece yattığımda vicdanıma hesap vermekten ziyade mutlu uyurum.Mutlu olurum..

"ben mutluyum"cümlesi hangi zaman formundadır..?
-"şimdiki zaman"
-hayır
-"gelecek zaman"
-hayır
-"geniş zaman"
-hayır
-"zaman zaman"
-belki

                                                                                                            Nabız

1 yorum:

  1. ..Yolumuzu tıkayan insanlar, saçma sapan beklentiler olmadan.Sadece duayla ,sabırla..
    Yüreğine sağlık canım benım(: hepsini hissettim sanki;)

    YanıtlaSil